středa 24. září 2014

Zázvorový čaj

Ahoj, dnes jsem si pro vás připravila článek o zázvorovém čaji. Zapomněla jsem ve článku o oblíbených čajích zmínit, že patří mezi mé oblíbené.

Jak už jsem tedy říkala, zázvorový čaj mám moc ráda. Mám na mysli ten, který si sami z pravého kořene zázvoru doma uděláte.

Příprava je jednoduchá. Nastrouháte asi 4g zázvoru (nebo od oka, tak, aby to bylo přiměřeně štiplavé) a zalijete horkou vodou. Po vyluhování scedíte a ochutíte citronem, popřípadě medem.
Snažím se ho pít co nejčastěji, protože v tomto počasí se vyskytuje spoustu různých virů, nemocí a nachlazení. Je na prevenci proti nachlazení skvělý.

Jeho chuť je štiplavá (intenzita štiplavosti záleží na tom, kolik zázvoru si tam nastrouháte), ale mám ji ráda. Mám ráda různá koření, chilli a výraznější chutě, takže mi ta chuť vůbec nevadí, spíše naopak. Ale někomu by mohla vadit.

Účinky zázvoru:
  • působí protizánětlivě a posiluje imunitní systém
  • stimuluje krevní oběh, snižuje cholesterol
  • pomáhá při redukci váhy
  • prohřeje celé tělo a má relaxační účinky
  • působí jako afrodiziakum
  • obsahuje vitamin A, B1, B2, C, E a mnoho minerálních látek - sodík, hořčík, draslík, vápník, železo
Kdo jste ještě nepili zázvorový čaj, doporučuji ho zkusit, teď na podzim vás skvěle prohřeje a pročistí.
Četla jsem, že by měl povzbuzovat i chuť k jídlu, ale to nemohu potvrdit. Nepřijde mi.

Pijete rádi zázvorový čaj nebo dáváte přednost jiným? Jaké čaje teď na podzim rádi pijete?:)

3 komentáře:

  1. Já mám nejradši čaje bylinkové, zelené, černé ať je jakékoli roční období :).
    Zázvorový čaj jsem ještě nezkoušela, tak bych to měla napravit
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. zázvorový čaj taky zbožňuji, i když napoprvé jsem ho nechala louhovat asi 15 minut a málem jsem pak uhořela, jak pálil (kořením) :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle mi dělala mamka, když jsem měla kašel. Hezky s medíkem. :) Prnách pár loků bylo fajn, ale pak to začalo strašně, ale opravdu strašně pálit, ale to asi bylo tím, jak mě to léčilo :D Vážně mi pomohl a rozhodně byl lepší než ten cibulový, který mě máma taky jeden čas nutila pít :D

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat

Za každý Váš komentář jsme moc rády! :)