pátek 12. září 2014

Jak si udržet svoji váhu - tipy

Dnes mám pro vás pár tipů, jak si udržet svoji váhu. Je to pro ty, co jsou se svoji váhou vesměs spokojeni, nechtějí nějak rapidně hubnout, ale chtějí si udržet štíhlou linii a být fit.

1. SPORTUJTE
Všude zmiňovaná věc. Jenže ono to bez pohybu nejde, i já se musím občas dokopávat k tomu, abych něco pro sebe dělala. I když nebudeme mít náladu lámat nějaké rekordy v běhu/plavání/jízdě na kole nebo v čemkoliv, zacvičte si třeba podle nějakého videa (článek na oblíbená cvičící videa můžete očekávat) nebo jděte na dlouhou procházku se psem. Vždy je lepší dělat něco (i jen v malé míře) než nic. Pokud nechcete hubnout, doporučuje se pohyb min. 3x týdně (alespoň 30 minut).
2. NEPŘEJÍDEJTE SE
Berme to tak, že nechceme nějak zhubnout, takže si klidně občas ty hříšné věci dopřejeme, ale v malé míře! Vím, že někdy to nejde a prostě když musíš, tak musíš. Ale snažte se to omezit, nejlépe úplně vyloučit. Chápu, že různé oslavy tomu moc nedopomáhají, ale i tak. Zkuste se krotit a ovládat se. Ono pak ty kila jdou nahoru sama, když se přejídáme bez rozmyslu.

3. NAHRAZUJTE NEZDRAVÉ POTRAVINY ZDRAVÝMI/MÉNĚ NEZDRAVÝMI
Věc, kterou jsem se už docela naučila dělat. Vždy si zvolte tu lepší variantu, když máte možnost na výběr. Třeba klasický bílý moučkový cukr nahraďte třtinovým cukrem nebo medem. Pšeničkou mouku nahraďte celozrnnou. Bílé pečivo celozrnným. Sladké vody obyčejnou vodou atd. Je toho spoustu, myslím, že vždy je na výběr zvolit si tu lepší variantu, pokud máte možnosti a finanční prostředky. Hlavně budete mít lepší pocit ze sebe, když víte, že jste si jídlo vylepšili zdravějšími věcmi. A samozřejmě je to pro tělo prospěšné.

4. CHUTĚ ZAŽEŇTE TEKUTINAMI
Toto je velmi důležitý bod. Často máme chutě na sladké nebo slané, ale není to hlad. Naučte se ovládat své chutě tím, že se napijete např. vody. Pomáhá to. Co je taky dobré, když víte, že vás popadne chuť večer, udělejte si oblíbený čaj a pomalu ho upíjejte a vychutnávejte si tu chuť. To je věc, která mi pomáhá občas překonat chuť na sladké. Ale pokud i po napití se něčeho máte stále chuť na něco sladkého, dejte si kostičku kvalitní čokolády, ale ne, že ji sníte celou (+ není dobré ji jíst navečer, špatně se usíná - moje zkušenosti).

5. CVIČTE S KAMARÁDKOU/PŘÍTELEM
Pokud vás nebaví cvičit samotné, zeptejte se kamarádky nebo přítele, jestli by nechtěli cvičit s vámi. Bude to mnohem zábavnější a ten čas uplyne rychleji, takže vám ani nepřijde, že jste např. už ujeli na kole 20 km. A také se můžete motivovat navzájem. Ve dvou se všechno táhne líp.

6. POŘIĎTE SI PERMANENTKY
Pokud se znáte a víte, že u cvičení dlouho nevydržíte, zkuste si pořídit permanentku do fitka/posilovny/aquaparku atd. Jednak vás to donutí nepřestávat a je to také jednodušší, nemusíte pokaždé platit vstup, máte pouze jednu kartičku, kterou vždy předložíte.
7. NAJDĚTE SI SPORT, KTERÝ VÁS BAVÍ A VĚNUJTE SE MU
Začněte navštěvovat např. nějaký sportovní/taneční kroužek, to vás donutí se mu alespoň nějakou dobu věnovat. Hlavně si najděte opravdu sport který vás baví a naplňuje. Také si rozmyslete, jestli máte raději sportování osamotě, nebo v kolektivu. Mě samotnou to asi více baví v kolektivu, protože je to větší zábava a čas ubíhá rychleji a můžu si u cvičení s někým povídat.
8. UDĚLEJTE SI ČAS PRO SEBE
Na závěr bych chtěla říct, abyste to nějak nepřeháněli se sportem nebo s dietami a udělali si také čas na sebe. Zajděte si s kamarádkou na nákupy, do kavárny, travte čas s rodinou, nebo prostě dělejte to, co vás baví. :)

To by bylo k mým tipům vše, snad jsem vám trochu pomohla, dejte vědět do komentářů. :)



7 komentářů:

  1. Tipy jsou skvělé :) sice necvičím s někým, nýbrž sama doma, ale nevadí mi to:) Cítím se lépe než v posilovně, kde mám pocit, že na mě každý kouká :D Hezký článek :)

    http://mywaytofitness.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. mala by som začať ale som strašne lenivá

    OdpovědětVymazat
  3. tá 4ka mi pripomína čo mi dedko hovorí : Keď si hladná, napi sa vody ! :D

    OdpovědětVymazat
  4. dakujeme za komentár a mile rada vás budem sledovať, a dúfam, že aj vy nás :))

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou to dobré rady :) Já do posilovny chodit nemůžu- Za prvé proto, že na to nějak nemám peníze (aby taky jo, když si pořád kupuju hordy oříšků :D) a za druhé, protože před lidma by mě nikdo cvičit nedonutil! :D
    Ta voda je podle mě hodně důležitá. To je první krok, pít hodně vody :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pitie čajov večer skutočne pomáha prekonať hlad, aj ked sa navečeriam som stále hladná, ale ovocné čaje mi v tomto pomôžu. Ráno si rada dám zelený čaj.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Za každý Váš komentář jsme moc rády! :)