čtvrtek 11. září 2014

Jak se efektivně učit?

Ahoj, určitě jste si už všimli, že opět začala škola. A s tím souvisí i testy, kterých není málo. Mám tu pár rad pro ty, kterým učení dělá nějaký problém a známky neodpovídají tomu, čemu byste chtěli.

1. Ukliďte si na stole nebo na místě, kde se budete učit.

V nepořádku se učí hodně špatně a když musíte každou chvíli hledat zvýrazňovač nebo tužku pod haldou papírů, odvádí to vaši pozornost při učení.

2. Nenechte se ničím rušit.

Vypněte televizi, počítač a zavřete si dveře od pokoje. Mně se v hluku učí velmi špatně. Když se učím na nějaký velký nebo důležitý test, rozčiluje mě i zvuk televize ve vedlejším pokoji, protože jsem velmi nervózní. Televize a počítač také odpoutávají vaši pozornost a po chvilce se může stát, že místo čtení zápisu v sešitě, budete číst novinky na Facebooku;)


3. Mějte nachystané zápisy nebo zdroje informací. 

Je lepší mít vše nachystané dopředu a ne shánět zápisy na poslední chvilku. Zbytečně vám to zabere čas k učení a jste pak více nervózní.



4. Najděte si svůj způsob. 

Někomu vyhovuje, když si v zápise podtrhává zvýrazňovačem. Při prověrce si pak vzpomene, že právě tento pojem měl modře podtržený a vybaví si hned definici. Někdo si zase rád vše opakuje nahlas anebo přepisuje. Dále pak třeba kartičková metoda, kdy si na jednu stranu karty napíšete pojem a z druhé strany definici nebo popis. Každý si musí najít to své :)


5. Hlavně buďte v klidu. 

Určitě se lépe učí, když jste najezení a nekručí vám každou minutu v břiše. Udělejte si klidně čaj, zapalte svíčku a zvolte si nějaké pohodlné místo. Trošku si to učení zpříjemněte :)

6. Zkuste střídat příjemné s nepříjemným. 

Já například nemám ráda zeměpis. Když mě čeká více testů v jeden den a patří mezi to test ze zeměpisu, vždy začnu raději tím, protože mě nebaví a už to chci mít z krku. Vždy když se naučím něco, co mě nebaví, pokračuju pak předmětem, který mě baví :)

4 komentáře:

  1. Vždycky si říkám, že všechno z toho budu dělat, a nakonec stejně skončím s bordelem na posteli :DD Nikdy se mi do toho nechce, ať se učím, co se učím :DD

    http://mywaytofitness.blog.cz/ :)

    OdpovědětVymazat
  2. No ja som dosť odlišná, čo sa niektorých Tvojich bodov týka - napríklad to čo ma nebaví, alebo mi nejde do hlavy sa učím zásadne ako posledné, alebo neučím :D ale zhrnula si to pekne, asi najlepší bod je nenechať sa ničím rušiť ;) a tiež je dôležitá motivácia. :)
    Stray Alley

    OdpovědětVymazat
  3. Nedávno jsem přišla na to, že abych se mohla v klidu učit, musím si předtím uklidit :D Objev století! Na facebook chodím při učení pořád a potom to dopadá tak, že po půlhodině zjistím, že se mám učit a místo toho jsem na fb :D Ale ono nejde ignorovat ten zvuk zpráv a oznámení, když mám mobil u sebe :D Z těch metod učení dělám všechny - podtrhávám, čtu nahlas a různě si to přepisuju, takhle mi to nejvíc vyhovuje :) Mně strašně ruší hluk třeba z kuchyně, kterou mám skoro vedle pokoje a všichni členové domácnosti ji využívají místo obýváku :D Takže jim pořád chodím zavírat dveře a napomínám je, aby se utišili, což už by mohli za ty čtyři roky, co se učím pravidelně, vědět :D

    OdpovědětVymazat
  4. Člověk by měl byt hlavně pečlivý a nemel by se učit ve spěchu a stresu...:-)
    Kuk na můj blog

    OdpovědětVymazat

Za každý Váš komentář jsme moc rády! :)